sobota 24. září 2011

ÓDA NA PODPATKY

Obdivovali jste někdy ženu, která na botách s vysokými podpatku prolétá ulicemi bez škobrtnutí?  Záviděli jste jí nebo jste ji litovali? Pokud jste se jí smáli, nejspíš jste muž nebo jste je nikdy neměla na noze, tudíž nevíte, že se jedná o bod nejvyšší zdatnosti, kterým je obdařen jen zlomek populace.
Podpatky jsou tajnou zbraní všech žen a jsou milovány jak jimi, tak muži, i když z jiného důvodu. 


 Jsem jednou z výše popsaných žen. Podpatky jsou pro mě téměř každodenní realitou, pomáhají mi jak psychicky, tak fyzicky. Libuji si v prodloužení mých krátkých a baculatých nohou na ty gazelí, navíc umí jako mávnutím proutku vykouzlit větší pocit ženskosti a tím pádem trochu sebevědomí. Bravurně v nich ovládám i běh na dlouhé tratě, paradoxně lépe než v jednoduchých plochých balerínkách. Pokud by byl Forrest Gump žena, pravděpodobně by byl mnou.
V mojí sbírce jsou jak pohodlné boty na klínku nebo na malé „kačence“, tak vražedné jehly s 15 centimetrovým (!) podpatkem. Ty mě okouzlily stejně jako každou ženu z jednoho důvodu- byly ve slevě. Přece v obchodě nenechám ty krasavice zlevněné z 1500 na 300 , což se příčí údělu všech žen! Oslepeny cenou se mé myšlenkové chody přerušily a já ani nepomyslela na to, že jsou do praktického života naprosto nevhodné a také nepoužitelné v jakékoliv roční době- na kotníkové boty s otevřenou špičkou je zkrátka v létě horko a na podzim zima. Ale navrhla je topmodelka Cindy Crawford, čemuž by odpovídala původní cena. Ku příležitosti maturitního plesu mojí kamarádky jsem si je nazula, největší práci mi ten večer dalo tvářit se a všem odpovídat kladně na otázku, jestli jsou pohodlné. Po několika hodinách si na ně moje nohy kupodivu zvykly a já je teď nesundám z nohy. Zaplatila jsem za to ale krutou daň v podobě otlačenin a puchýřů po celé délce chodidla. Postupem času jsem si na drobná zranění zvykla a nyní se nezdráhám koupit si boty o číslo menší než obvykle nosím. Menší boty se přece při chůzi jen tak nevyzují, cože by bylo u většího čísla naprosto nevyhnutelné!

Nepatřím mezi osoby s příliš velkým sebevědomým, spíše naopak, což se někdy neslučuje s mým stylem oblékaní. Nejsem sice příznivkyně výrazných barev, ale jisté střihy na malém městě, kde bydlím, považují lidé pravděpodobně za extravagantní. Nejsem zvířátko v zoo, aby na mě koukali, když si vezmu kabátek ve stylu padesátých let, rádiovku a vysoké boty na klínku. Není příjemné, když pohled každého kolemjdoucího stkví na mých botičkách. S pohledy se srovnat umím, štiplavé komentáře mě ale zabolí. Taky vás odpověď na tristní otázku napadne až po několika minutách, když už je inkriminovaný člověk neznámo kde?

Určitě vás napadne, jaký je můj největší nepřítel. Kostky. Považuji za vysoce pravděpodobné, že na radnici sedí převážně muži, kteří je snad (možná i díkybohu) neměli nikdy na noze. Těmi obludnými malými obdélníčky jsou posázená celá náměstí, třídy i sebemenší uličky. Pokud máte rádi romantické filmy a viděli jste Svatby podle Mary, určitě si vybavujete scénu se zapadlým podpatkem Jennifer Lopez v kanále. Něco podobného se stalo i mě, ovšem s malými rozdíly. Nešlo o boty věhlasné značky Gucci , ale o obyčejné střevíčky z H&M a nezachránil mě mužný Matthew McConaughey, ale já sama, samozřejmě za notného smíchu ostatních. Podpatek zůstal dole, zatímco já pajdala v jedné ploché a druhé vyvýšené botě jako kachna a nadávala slovy, o jejichž znalosti jsem neměla ani ponětí.
V hlavě se mi vybavil článek z časopisu, kdy slečna poškozená jako já na radnici zašla a peníze za boty jí vrátily. Musím podotknout, že to byl zahraniční, tudíž pro Českou republiku sci-fi, magazín.
V jiném, tentokrát místním, mi nemohla uniknout reportáž o nošení podpatků. V prvním bodě jsem se dozvěděla, že jejich nošení je zdravé, vypracovává totiž lýtkové svaly, které jsou pevnější a odolnější. Na první pohled jde pak rozeznat ženu, která je miluje nebo jim naopak nefandí. Ať koukám jak koukám, obvod mých lýtek zůstal (bohužel), pořád stejně nafouklý. Navíc jejich údajná zdravotní výpomoc odporuje zdravému rozumu. Další tip je to, že boty na podpatku vám ubírají váhu v poměru 1 cm= - 0,5 kg. Ke spokojenosti s mou postavou mi tudíž schází chůdy vysoké 30 čísel. Neskutečně proto toužím po botách od zesnulého Alexandra McQueena, které se objevily i v klipu Lady Gaga. Pokud byste na ně někdy narazili za příznivou cenu, dejte mi vědět! 










Žádné komentáře:

Okomentovat